Mä en tiedä minkä takia palaan yhä uudestaan ja uudestaan tähän samaan noidankehään, josta en tunnu pääsevän pois. Laihdutan, lihoan, laihdutan, lihoan, en saa loppumaan sitä millään. Hetken aikaa kaikki tuntuu olevan hyvin, mutta ahdistus puristaa otteeseensa ja jossain vaiheessa saan tarpeeksi siitä, että en vain voi yksinkertaisesti sietää peilikuvaani. Yritän olla iloinen, hyvä tyttöystävä ja mukava kaveri kaikille. Sitähän minä olenkin (ainakin yritän parhaani mukaan), mutta pinnan alla on aivan jotain muuta. Haluan purkaa tuntojani tänne blogiin, sillä en voi kasata kaikkea avopuolisoni niskaan, enkä edes halua.

Olen 16-vuotias nuori nainen ja olen häröillyt syömisteni kanssa jo n. 4 vuotta, välillä on tosin ollut terveempiäkin kausia. Oireeni ovat vaihdelleet laidasta laitaan, välillä olen ortoreksinen/anoreksinen, mutta suurimman osan ajasta bulimikko. Se hävettää minua todella paljon, en halua myöntää kenellekään, miten epäonnistunut olen ihmisenä. En halua, että ihmiset saavat heikkouteni selville. Olen ollut myös erittäin itsetuhoinen, nykyään tosin hiukan vähemmän, onneksi. Siinä suhteessa olen sentään osannut ajatella jonkun verran muitakin ihmisiä, sillä en halua satuttaa lähimmäisiäni, varsinkaan poikaystävääni.

Paino on jojoillut vuosien saatossa välillä 44kg - 58,3kg. Kyllä tuollainen painon vaihtelu näkyy näin pienikokoisessa ihmisessä, mutta eipä siitä ole kukaan tullut sanomaan tai siis asiaan ei ole sen suuremmin kiinnitetty huomiota. Tällä hetkellä paino on n. 57kg, mikä hävettää minua todella suuresti. Kesä on tulossa, enkä voi edes kuvitella näyttäytyväni farkkuja ja toppia vähemmissä vaatteissa. Haluaisin, että vielä joku päivä voin hyvällä omalla tunnolla ottaa aurinkoa vaikka bikineissä yleisellä paikalla, mutta siihen on vielä pitkä matka. Sitä ennen täytyy hillitä itsensä, löytää itsekuri ja päästä tavoitteisiin. Paljon on tekemistä, mutta toivotaan, että tällä kertaa tämä onnistuisi. Yritän alkaa liikkumaan nykyistä enemmän, onhan kotini lähellä ihanat ulkoilumaastot, miksi en siis voisi hyödyntää niitä? Siksi, koska en saa mitään aikaiseksi. Mutta tästä lähtien saan, raahan itseni vaikka kaatosateella lenkille.

Haluan laihtua, paljon. Minulle ei riitä kilo, eikä kaksi. Edes viisi kiloa ei todellakaan ole riittävä pudotus. Haluan painaa vielä jossain vaiheessa 39kg, joten pudotettavaa on aivan järkyttävän paljon. Ensimmäinen tavoitteeni on kuitenkin 50kg, toinen tavoite on 45kg ja viimeinen tavoite, päämääräni on tuo 39kg.

Toivottavasti jaksan päivitellä tätä blogia suht aktiivisesti ja ehkäpä joku eksyy lukemaankin. Eniten toivon kuitenkin sitä, että en epäonnistu, vaan pääsen tavoitteeseeni.